LINK DO WEBINARU: https://youtu.be/CO65ZUzKh7U
Kiedy zaczynałam swoją przygodę z uczeniem, szkoleniem innych myślałam, że muszę codziennie starać się jeszcze bardziej. Starać się bardziej niż uczniowie, studenci, uczestnicy szkoleń. Na szczęście, dość szybko zorientowałam się, że takie podejście zazwyczaj nie przynosi oczekiwanych przeze mnie rezultatów (dla uczestników), a ja jestem wykończona. Zaczęłam szukać przyczyny, potem sprawdzać potrzeby, a potem znalazłam rozwiązanie. I tym rozwiązaniem dzielę się w swojej książce.
Nauczyciel w edukacji spersonalizowanej jest jak żeglarz – zna się na morzu (uczniu/studencie), ma worek kompetencji i umiejętności, i wydawać by się mogło, że morze już go nie zaskoczy. A jednak, dobry żeglarz, zawsze najpierw słucha morza, jest uważny, otwarty i cierpliwy na nie. Dopiero potem dobiera narzędzia, ćwiczenie, działanie. Dzięki temu możliwa jest współpraca.
Albo jeszcze inaczej, tutor, coach, mentor, nauczyciel to taki kartograf – świetnie zna mapy prowadzące do różnych celów, ale ich nie zmienia, nie przekształca na siłę, raczej przygląda się temu, jak jest i próbuje zrozumieć. Każda mapa inna, ciekawa i cały czas wymagająca aktualizacji, uważności. Tutor wspiera ucznia przy zrozumieniu jego (ucznia/studenta) mapy zamiast dawać mu gotowy wzór.
Takie podejście do edukacji poprowadziło mnie do odkrycia mojej własnej definicji tego procesu, która brzmi: 'Nie pracuj ciężej niż Twój uczeń/student'.
To hasło przewodnie mojego nowego webinaru dostępnego na You Tube. Tym razem, mówię o kluczowych składnikach, czynnikach, kompetencjach w ramach edukacji spersonalizowanej, podążając kolejnymi rozdziałami swojej książki.
To świetne wprowadzenie w tematykę tutoringu, coachingu, mentoringu, jak i możliwość poznania bliżej, zarówno książki pt. 'Edukacja spersonalizowana. Tutoring. Coaching. Mentoring. Edukacja domowa', jak i mnie, czyli autorki:)
Książka do kupienia wyłącznie w sklepie BE-MASTER
Od dzisiaj dostępna w promocyjnej cenie!
Opinie o książce, wyświetlane w trakcie emisji, są opiniami czytelników z wiadomości, które otrzymałam drogą mailową, pocztową lub z komentarzy na Facebooku, Instragramie.