Logo BE-MASTER

Mobile menu

SUPERWIZJE TUTORSKIE

Dyrektor, nauczyciel, pedagog, promotor, edukator jest mentorem, przewodnikiem, ekspertem, liderem, a nawet przyjacielem w jednej osobie. To bardzo duże wyzwanie i oczekiwanie jakie bez ogródek stawiają przed Nami uczniowie, rodzice, studenci. Zresztą rodzice, korepetytorzy również mierzą się z wieloma pytaniami w zakresie wychowania i uczenia. Aby sprostać tym wyzwaniom, a jednocześnie pielęgnować w sobie miłość do pracy z ludźmi, dobrze jest poznać metodę rozwoju, dzięki której możesz stale rozkwitać.

 

SUPERWIZJA TUTORSKA – to indywidualne spotkanie z doświadczonym/ą Tutorem/Tutorką, który udziela konstruktywnej informacji zwrotnej  w zakresie sposobu prowadzenia procesu tutorskiego przez innego Tutora/Tutorkę.

 

SUPERWIZJA TUTORSKA – wspiera tutorów w ich drodze, aby praca z Tutee przynosiła im satysfakcję, a podopiecznym efekty i miała znaczenie dla innych. I także nas samych Tutorów. Porusza się w obszarze tego, na co mamy realny wpływ.  

 

 

DLA KOGO?

Przede wszystkim dla Tutorów, którzy chcą rozszerzać warsztat swojej pracy tutorskiej.

Z superwizji mogą także skorzystać nauczyciele, pedagodzy, opiekunowie i rodzice pracujący różnorodnymi formami edukacji spersonalizowanej (nauczanie domowe) i skoncentrowanej na uczniu.

Zapraszam także każdego, kto działa w obszarze edukacji i ma chęć rozwijać swoje zasoby. W szczególności: dyrektorów, pedagogów, nauczycieli, doradców zawodowych, trenerów, osoby pracujące z innymi ludźmi, a także studentów, którzy pragną zostać w przyszłości nauczycielami.

 

CO DAJE SUPERWIZJA TUTORSKA?

  • Pozwala spojrzeć na prowadzony proces z dystansu, wyciągnąć wnioski, dzięki świadomej refleksji i twórczym pytaniom.
  • Pozwala przyjrzeć się jak w praktyce działa bądź nie to, co poznaliśmy na kursie tutorskim.  
  • Pozwala na stały rozwój osobisty i merytoryczny.
  • Aktualizuje wiedzę, umiejętności, kompetencje Tutora.
  • Chroni przed wypaleniem zawodowym.
  • Uczy działać zgodnie z priorytetami.
  • Wspiera w trudnych momentach, jakie mogą się pojawić w procesie uczenia.
  • Odpowiada na Twoje indywidualne potrzeby w zakresie pracy z Uczniami, Studentami.

 

Założenia programu superwizyjnego dla TUTORÓW BE-MASTER:

1. Każdy z nas ma potencjał, z którego mogą powstać wspaniałe rzeczy, działania w świecie. Każdy ma talent. My, Tutorzy pokazujemy jak go odkrywać.

2. Tutor jest równie ważny jak podopieczny.

3. Tutor nie pracuje ciężej niż podopieczny.

4. Łatwo jest być dobrym człowiekiem, świetnym rodzicem, nauczycielem, tutorem. Znacznie trudniejsze jest się nim stać. Jeśli tutaj się nie poddamy, czeka nas zwycięstwo. Uczymy jak stawać się człowiekiem z charakterem.

5. Porażki traktujemy jak lekcje. Tylko trzeba nauczyć się wyciągać z nich wnioski. Każde dziecko upada wiele razy zanim postawi pierwszy krok. Pozwalamy się mu uczyć i dzięki temu osiąga efekt. Uczymy w BE-MASTER jak pracować z porażką.

6. Zmiana jest wpisana w nasze życie. Uczenie się, naturalnie zakłada otwartość na 7. Można być jednocześnie troskliwym i wymagającym nauczycielem.

8. Każdy z nas jest inteligentny. Dlatego zamiast pytać i zastanawiać się: Czy ja jestem inteligentny, zacząć myśleć i pytać: W czym ja, Ty jesteśmy inteligentni? Zmieniamy perspektywę.

9. To, co najtrudniejsze w obszarze, który nas interesuje jest najbardziej rozwijające. Można nauczyć się motywowania się do działania i determinacji.

10. Jesteś we właściwym miejscu i czasie. Możesz otworzyć się na więcej.

11. Każdy człowiek jest wartością. Nauczyciel ma wpływ i znaczenie.

12. Tutor ma prawo popełniać błędy. Najważniejsze to wyciągać z nich wnioski.

13.  Teraz jest najlepszy czas na rozwój.

 

SUPERWIZJA JEST SKONCETROWANA NA ODKRYCIU NAJBARDZIEJ OPTYMALNEGO ROZWIĄZANIA NA TWOJE WYZWANIA EDUKACYJNE W TUTORINGU, EDUKACJI SPERSONALIZOWANEJ (w tym nauczania domowego).

 

Zakres tematyczny superwizji

PODCZAS INDYWIDUALNYCH SESJI TUTROSKICH MOŻEMY ZAJĄĆ SIĘ również POSZUKIWANIEM ODPOWIEDZI NA PONIŻSZE PYTANIA:

- jak związywać twórczą relację z uczeniem w tutoringu,

- jak budzić determinację w uczniu,

- jak rozszerzać perspektywę i łamać kody w myśleniu, które utrudniają efektywne działanie i blokują sukcesy,

- jak trwale i twórczo motywować siebie i podopiecznych do działania,

- jak skutecznie poszukiwać swoich zainteresowań i pasji,

- jak budować postawę determinacji w dążeniu do celów,

- jak twórczo i efektywnie wykorzystywać pytania w procesie rozwojowym,

- jak pracować z ograniczającym przekonaniami, które ograniczają pole widzenia,

- jak radzić sobie z problemami uczniów,

- jak efektywnie stawiać granice,

- jak ożywiać własną pasję w zawodzie nauczyciela,

- jak radzić sobie z syndromem wypalania zawodowego,

- jak tworzyć ćwiczenia celowe (z przykładami inspirujących rozwiązań do zastosowania na lekcji),

- jak radzić sobie i zachować równowagę w systemie zmian formalnych w edukacji,

- jak zbudować markę tutora na rynku komercyjnym….

 

'Jestem dowodem na to, że moje osiągnięcia i pasje zrodziły się bardziej z uporu i wytrwałości niż wrodzonego talentu. To determinacja stała się moją drogą do talentu. Oraz dzięki Mistrzom, których spotkałam na swojej drodze. I dlatego wierzę w tutoring. Wierzę, że każdy pedagog, edukator może wesprzeć drugiego człowieku w odkrywaniu tego, co On lubi, w czym jest dobry i dzięki temu służyć światu. Absolutnie każdy'.

 

FORMUŁA:

Superwizje tutorskie to spotkania on-line (Skype, telefon) lub na żywo w Katowicach ze mną w celu omówienia pracy i wyzwań Tutora, Edukatora. Możemy spotkać się dorywczo (w zależności od Twoich potrzeb) lub ustalić cykl spotkań mających na celu pogłębienie warsztatu Twojej pracy.

 

KOSZT

Koszt jednego spotkania on-line to 150,00 zł brutto. Spotkanie trwa 60 minut.

Istnieje możliwość prowadzenia procesu na żywo, w Katowicach. Koszt jednej sesji wynosi wówczas 200, 00 zł brutto.

Po przejściu min. 5 spotkań otrzymujesz ode mnie certyfikat zawierający opis kompetencji, które rozwiniesz w trakcie spotkań. Możesz się tym pochwalić na zewnątrz.

 

SUPERWIZORZY:

Superwizje w BE-MASTER prowadzą doświadczeni Tutorzy (min. 200 godzin indywidualnych spotkań), którzy prowadzą sesje z podopiecznymi oraz szkolą osoby, które chcą się stać Tutorami. Głównie superwizje w BE-MASTER prowadzi dr Beata Master (zakładka: O MNIE). Każdorazowo, przedstawiamy Klientom sylwetkę proponowanego superwizora. Możliwa jest również zmiana osoby prowadzącej.

 

MASZ PYTANIA?

Napisz do nas lub zadzwoń 791-733-089

 

 

 

 

powrót